topleft
topright
Jazyk/Language:
OM7KW QSL card 100%
via the bureau or direct
Ing. Stevo Lasab
námestie Slobody 3
960 01 Zvolen
SLOVAK REPUBLIC

Výpočet vzdialeností

Vlastný lokátor

Lokátor protistanice



QRB:
Azimut:
Nevydarený 2.subreg 2017 Tlačiť E-mail

Na druhý subreg som chystal viaceré zmeny a neskromne povedané, som si od nich aj veľa sľuboval. Nakoniec to nedopadlo vôbec podľa mojich predstáv, ale zase mohlo to skončiť aj horšie...


Kapitola č.1


Po rokoch som opäť zatúžil poriadne si na VKV zavysielať a tak som si zadovážil koncový stupeň. V 2.subregu mal mať premiéru. Doma som otestoval prepojenia a všetko prepínalo a spínalo ako sa má.

Nasadiť som chcel aj nový hliníkový stožiar, predsalen starý drevený už vo vetre sem tam zaprašťal a nechcel som riskovať pád a tak drevo nahradil hliník zo Žiaru.

Aby tých noviniek nebolo málo, tak Cyro kúpil na jeseň dodávku a rozhodli sme sa ju postupne prerobiť na rádiovoz. Keďže som plánoval všetko ovládať na diaľku ďalšou novinkou mal byť rotátor. Doteraz som antény otáčal ručne.

V deň D, sme s Cyrkom okolo 13h vyrazili na Čierťaž. Stavba šla ako švajčiarske hodinky bez jedinej chybičky. Všetko sme odskúšali a všetko fungovalo. Okolo 15h som začal ladiť koncový stupeň a tu nastal prvý problém. PA sa odmietol prepínať. Prepojovací káblik, ktorý večer fungoval už nefungoval, do dnes zatiaľ nevedno prečo. Do začiatku preteku zostávalo 30 minút. Premeral som všetko, no na nič som neprišiel a tak som sa nakoniec rozhodol PA použiť iba ako podložku pod notebook :-) a opäť ísť iba kategóriu do 100W.

Tesne po začiatku závodu sa spustili prehánky, čo mi však nemohlo zabrániť urobiť tento unikátny záber. No uznajte, krása...

2.SUBREG_2017

Závod ubiehal výborne, spojenia pribúdali ako klasicky, od začiatku závodu aj Nemci a Taliani, čo nebýva zvykom. Až okolo siedmej prišla búrka a blesk. TRX mi zhasol a obával som sa najhoršieho. Nakoniec ale v centrále iba došiel benzín. Fúúú. Ale zistil ďalší problém. Zapožičaná centrála papala asi dvojnásobok, čo majiteľ tvrdil a tak večer už budeme bez elektriky. Ráno bude niekto musieť ísť kúpiť benzín :-). Tak sa aj stalo, okolo 21h centrála dopapala posledný benzín a len vďaka dvom záložným baterkám som bol aj naďalej v éteri. Ešte že som ich naložil.

Baterky ale kŕmili okrem TRX aj notebooky a rotátor a tak o som 23h nadobro zostal bez elektriky. Total black out. Tak som zaľahol spať. V logu bolo krásnych 39.000bodov s priemerom okolo 320km/spojenie. Teda panovala spokojnosť. Ráno budem pokračovať.

Ráno som zistil, že logovací notebook ešte žije s 1% baterky. Tak som si opísal číslo posledného spojenia, anténu nasmeroval na Čechy a pokúsil sa pokračovať na zdochínajúcu baterku. Následne dorazil Cyrko s benzínom a centrála si opäť bafkala...

Keď som zapol logovací notebook zistil som ďalšiu zaujímavú vec. Logovací program Atalanta locator mám otvorený dvakrát. V jednom je 10 spojení a v druhom 123 spojení. Toto neni dobré, tak som oba zavrel a potom otvoril už len jeden. Keď som opätovne otvoril denník, bolo v ňom už iba 10 spojení. Samozrejme že som predtým najprv zatvoril ten denník so sto spojeniami a až potom ten s 10 spojeniami. Tým padám sa dáta prepísali a ja som prišiel o takmer všetky spojenia. Moja blbosť ja viem... Tak som tresol do stola, že notebook vyletel do vzduchu. Skúšal som všetko možné, ale k všetkým spojeniam som sa nevedel dostať a tak padlo rozhodnutie - koniec. Nahnevaný som sa pustil do balenia. Za hodinu sme spoločne mali všetko zbalené a o ďalšiu sme už boli doma.

Koniec kapitoly č.1

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kapitola č.2

Doma som začal špekulovať, či sa tie dáta predsalen nedajú nejako spätne vyvolať, ale keďže nie som softvérista nedopadlo to ružovo. Tak som sa s prosbou obrátil na kolegu v práci, ktorý mi už neraz pomohol. Ten vybral disk, napojil ho na nejaký kábel, spustil nejaký program a začal hľadať. Vedel som, že ak existuje čo i len mizivá šanca, tak PeSpo ju nájde. Pri treťom pokuse som tomu ale už 100%ne veril. Tak sa aj stalo a PeSpo mi dodal textový súbor, kde bol celý denník. Doplnil som 6 spojení z nedeľného papiera a komplet denník bol na svete. PeSpo ešte raz Ti ĎAKUJEM !!!!

Tak si ten denník rozoberme. Celkovo mám teda 129 spojení a 41.000 bodov. Na 7 hodín prevádzky to nie je zlé. Tu je mapka, kam až môj signál doletel.


2.SUBREG_2017

Klasicky poslabšie to chodilo z východu, ale potešil ma počet Nemeckých staníc. Výborne chodili aj Taliani a tentokrát ma brali na prvé druhé zavolanie, inokedy sa s nimi dosť trápim. Problémom bol ako vždy juhovýchod. Rumuni a Bulhari tam boli, ale cez CW kliksy a cekvenie od HA6W, ktorý majú otrasný signál sa nič viac nepodarilo. Štatisticky mám presne toľko bodov ako vlani po 7 hodinách závodu a tak verím tomu, že keby som bol závod dotiahol do konca tých 60.000 bodov by som dal, lebo podmienky boli veľmi dobré. Škoda. Ale zase ako sa hovorí, nikde nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie.

Celkovo je v logu: 27xOK, 26xOM, 13xHA, 12xDL, 8x9A, 8xI, 8xOE, 8xS5, 6xSP,6xYU, 5xYO, 1xLZ, 1xUR. Priemer 319km/QSO.
Tu je TOP 10 spojení:
--------------------------------
1. DR9A........JN48**... 799km
2. DR5T.......JN47**... 768km
3. IO2V.......JN63**... 763km
4. IK5CZI/4....JN54**... 762km
5. IQ5NN.......JN63**... 741km
6. IK4ZHH......JN63**... 734km
7. DA0FF.......JO40**... 710km
8. DF0GEB.......JO51**... 697km
9. I5MZY/4.....JN64**... 690km
10. DL2CC.......JN48**... 689km

Ako vždy sú aj stanice, na ktoré sa nedovolám. Tentokrát to boli dlhí YO3FAI a LZ3a, ktorých som kvôli QRM od HA6W neurobil. Druhou skupinou sú českí cekviči, ktorí majú zapnutý cekvič a antény iba na západ. Ostatní započutí výzvu nevolali a tým o spojenie so mnou prišli.


1.SUBREG_2017

Čo dodať na záver:
Všetky inovácie okrem PA fungovali, nič nezhorelo, nič nespadlo a všetci sme zdraví a živí, ale takto skoro som pretek už dávno nekončil. Pevne dúfam, že som si vyčerpal všetku smolu na celú VKV sezónu. Dopočutia pri ďalších VKV závodoch.



73 Števo OM7KW & Cyro & Pespo
 
< Predchádzajúca   Ďalšia >

Podmienky šírenia

Krátke vlny

30-dňový cyklus slnečnej aktivity


27-dňová predpoveď (Červená = Ap, Modrá = Flux)

Veľmi krátke vlny
E-sporadik Es status
Aurora Es status
Odporúčame: OM0A | www.cq.sk | Ubytovanie Tatranská Lomnica | Lacné ubytovanie Vysoké Tatry
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates