topleft
topright
Jazyk/Language:
OM7KW QSL card 100%
via the bureau or direct
Ing. Stevo Lasab
námestie Slobody 3
960 01 Zvolen
SLOVAK REPUBLIC

Výpočet vzdialeností

Vlastný lokátor

Lokátor protistanice



QRB:
Azimut:
Upršaný deň rekordov VHF 2017 Tlačiť E-mail

Septembrový deň rekordov býva pre mňa posledným VKV kontestom roku. Mám ho rád, nakoľko sa ide iba jedno pásmo a môžem si priamo zmerať sily s konkurenciou na 2m...


Na dátum konania preteku nehlásili žiadne pekné jesenné počasie. Predpoveď ale tvrdila, že pri stavaní a pri balení pršať nebude. Je nutné podotknúť, že tieto predpovede vyšli do bodky presne. Rovnako presne ale tiež vyšlo aj to, že takmer počas celého preteku bude pršať. Ale poďme pekne po poriadku.

DRVHF_2017 nakladáme nádobíčko pred domom

S nakladaním sa začalo u nás na dvore. Stanice, notebooky, proviant. Všelijaké kufríky, kufríčky a tak ďalej, veď to všetci poznáte...

DRVHF_2017 rádiovoz vo svojej plnej krásne

Všetko bolo nutné preložiť do rádiovozu, kde už boli deň predtým naložené antény, káble, rotátor, dvíhačka a tak ďalej, veď to všetci poznáte...

DRVHF_2017 črevá rádiovozu

Vyrazili sme na našu obľúbenú 2m kótu Čierťaž. Celkom som si šoférovanie rádiovozu užíval, nakoľko inak používam výlučne osobné vozidlá. Po príchode na kótu sme sa s obrovskou časovou rezervou pustili do stavania. Ešte som hovoril Cyrkovi, že sa nemáme kam ponáhľať, že máme času a času. Po 10 minútach však nastal prvý problém. Cyrko zistil, že nepostavíme 8m stožiar, nakoľko spojku pre spájanie rúr sme nechali doma. Kua kua. Tak to je docela prúser, po slovensky spisovne priekak. Bez poriadneho stožiara sa veru vysielať nedá a tak som okamžite sadol do rádiovozu a musel som sa po spojku vrátiť do Zvolena. Ešte že to do Zvolena nie je tak ďaleko. Ach, a ešte že máme tú časovú rezervu hovoril som si cestou.

Za hodinku aj niečo som bol naspäť a pokračovali sme v stavaní. Pri dvíhaní nastal problém č.2. Dvíhačka sa nám na zemi akosi uvoľnila a celý stožiar aj s anténami nám spadol. Nebol to veru pekný pohľad. Vrchná anténa teraz pripomína v horizontálnej rovine "šabľu" a vo vertikálnej "luk". Horšie dopadli oba reflektory. Vrchný sa zlomil úplne a spodný sa riadne ohol.

DRVHF_2017 naša vytoonovaná anténna sústava

Keďže náhradné hliníkové rúrky som nemal, opravil som vrchný reflektor za pomoci medeného drôtu, zastrúhaného drievka a veľa veľa pásky. Spodný som na kolene vyrovnal a na druhý pokus sme už antény zodvihli bez problémov.

DRVHF_2017 usmoklené a zamračené počasie na Čierťaži

Po zapojení pracoviska si k rádiu sadol na chvíľu aj Cyrko. Inak ísť 24h pretek výlučne na chemické zdroje je celkom sranda naučí Vás to zaujímavé rozhodnutia. Najmä také, čo na elektriku vziať a čo nechať doma. Poľný deň sme na baterkách odbehli len tak tak, no teraz sme si vystačili úplne v pohode.

DRVHF_2017 Cyrko pred závodom počúva a zapisuje

K samotnému závodu iba krátko. Viac menej som iba ladil a volal. Na výzvu mi to veľmi nešlo. Zaujímavosťou bolo, že od začiatku bolo v logu akosi menej staníc ako pri PD. Neviem či to bolo počasím alebo podmienkami, ale tento trend pokračoval až do konca závodu a tak sme aj skončili. Zaujímavé zistenia počas DRVHF2017. Takmer nemusím volať výzvu smer OK/DL. Počas celého závodu som tým smerom urobil až 2 spojenia! Oproti tomu však je veľmi výhodné volať výzvu smerom na YO/YU. Tam som na výzvu spravil jednoznačne najviac spojení. Priemer na spojenie sa počas celého závodu šplhal z 300 až na konečných 344km/spojenie. To je asi o 4km na spojenie viac ako pri PD2017. Staníc síce veľa nebolo, ale nahrádzali to stanice, ktoré obvykle 2m nechodia. Darili sa takmer všetky skedy do 700km. Nad 700 to bolo už horšie, pár DXov som síce počul, ale spojenie sme nedokončili. Neurobil som ani pár talianskych a nemeckých staníc, ktoré obvykle robievam a tak podmienky u nás hodnotím ako nič moc. Pri PD boli oveľa lepšie. Nakoniec sme skončili so skóre 247 spojení a cca 85.000 bodov. Pri PD to bolo 255/87.000. Čiže zhruba sme zopakovali predošlý výsledok. Tajne som dúfal, že ak by boli dobré podmienky, mohli by sme prvý krát v histórii trhnúť 100.000, ale žiaľ nepodarilo sa :-(

DRVHF_2017 urobené stanice, ktoré sú v logu

V denníku nakoniec máme: 57xOK, 34xOM, 24xHG, 20xDL, 19xS5, 18xYU, 15x9A, 15xSP, 12xI, 12xOE, 10xYO, 5xLZ, 4xE7, 2xUR. Všetko veľmi podobné PD2017. Štatisticky najväčší nárast staníc v logu mám zo Slovenska a Maďarska, zaujímavé a najviac mi oproti PD chýbajú Poliaci a Ukrajinci. ODX tentokrát "len" DR9A za 799km. Celkovo ale spokojnosť na 80%. Čakal som, že urobíme minimálne 90.000. Tak ale na zlomenú a vykrivenú anténu to nie je zlé...

DRVHF_2017 započuté stanice počas kontestu, na ktoré som sa nedovolal

Skladanie už šlo ako po masle. Za 40 minút sme mali všetko zbalené a hybááááááj domkov. Ešte raz by sme chceli poďakovať za všetky spojenia v celej VKV sezóne 2017. Z kopca sa Vás tešíme asi až v marci 2018. Dovtedy dopočutia zo Zvolena z domu na prevádzkových aktívoch.

73 Števo OM7KW a Cyro ZV
 
Ďalšia >

Podmienky šírenia

Krátke vlny

30-dňový cyklus slnečnej aktivity


27-dňová predpoveď (Červená = Ap, Modrá = Flux)

Veľmi krátke vlny
E-sporadik Es status
Aurora Es status
Odporúčame: OM0A | www.cq.sk | Ubytovanie Tatranská Lomnica | Lacné ubytovanie Vysoké Tatry
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates