CQ WPX RTTY 2019

Tohtoročný CQ WPX RTTY závod sme pôvodne mali odbehnúť z rádioklubu OM3KWZ, ale klubová akcia bola nakoniec odvolaná, tak som sa to musel dať opäť sám…

 

Všetko som si naplánoval, tak ako vždy. Problém však nastal v piatok večer, keď ma tak rozbolel zub až tak, že som niekoľko hodín nevedel ani zaspať. Nakoniec zabrala pirula, ale zmeškal som tým začiatok a začal som až ráno o 8h.

Keďže som začínal ráno, najviac spojení som robil na 40m. Neskôr na 20m. Pásmo 15m bolo vôbec nepoužiteľné. Nikde ani nohy. Spojenia pribúdali kontinuálne celkom pekne. Podvečer som si urobil prestávku a šiel som si šuchnúť ľadový hokej. Večer sľuboval hody. Keďže vrchné pásma nešli, všetci sa tískali na 40ku a neskôr na 80ku. Tam mi to šlo najlepšie. Dovolával som si takmer vždy na prvé zavolanie a dobre to šlo aj na výzvu.

V podobnom duchu som pokračoval aj v nedeľu. Napriek tomu, že sa už dostavala aj únava som pokračoval. Ce�? 20m+40m. Na 15m som počul veľmi málo staníc a ani v nedeľu sa 15ka nedala používať. Večer pokračoval opäť v kombinácii 40m+80m. Prepočty však ukazovali, že 36h prevádzky nedám a OM rekord z toho opäť nebude. Ako som pozeral výsledky všimol som si, že takmer všetci ale šli iba 30h. Tak som nazrel propozícií závodu a zistil som, že Singlisti môžu ísť iba 30h. Ach Bože ako som sa potešil. Tých 6 ďalších hodín by som totiž už určite nedal. Nuž a tu je môj výsledok.


A1MMC_2018

952 spojeniami som vyrovnal výsledok z roku 2016, ale po škrtoch a chybách viem, že to bude určite menej. Výsledok však pre m�?a nebol až tak veľmi dôležitý. Vzhľadom na slnečné minimum a slabé DX podmienky som tušil, že výsledok nebude nejaký veľký. Navyše doma nemám žiadnu smerovku a používam iba túto šľučku.


ANT

Na koniec pridávam klasicky ešte aj moje hodinové počty spojení. Graf ukazuje, že pokiaľ som pri rádiu sedel naozaj celú hodinu, vždy som robil približne 30 spojení za hodinu. Medzi sobotou a nedeľou nebol tentokrát skoro žiadny rozdiel. Toto som vnímal po prvý krát. Väčšinou býva totiž nedeľa vždy slabšia.


RATES

Takže to by bolo na dnes všetko. Ďakujem všetkým za spojenia a dopočutia nabudúce.

73 Števo OM7KW

Poteší, ak sa o tento článok podelíte alebo ho oceníte:
error