Prvý prázdninový víkend, to je pre VKV nadšencov vždy čas konania Poľného dňa…
Pôvodne sme premýšľali ísť na kopec viacerí, tak ako pred rokom, ale na Drozdove sa rozhodlo inak a tak bolo jasné, že si zopakujeme Polňák v kategórii single do 100W.
V piatok pred pretekom sme s otcom všetko naložili, nakoľko v sobotu doobeda hlásili dážď. Presne tak sa aj stalo a v sobotu doobeda veľmi husto pršalo. Napriek tomu sme s predstihom vyrazili na Čierťaž. Takmer celou cesto prietrže mračien síce neveštili nič dobré, ale predpovede hlásili, že to okolo 11-12h má skončiť a potom už pršať celý víkend nebude.
Cyrko mal isté obavy, či v takomto lejaku vôbec vyjdeme na kótu, ale to sa nám podarilo úplne v pohode. Za neustáleho výdatného dažďa sme hodinku strávili v aute kecaním a sledovaním webu, kedyže to už skončí. Zhruba o 11:15 ako keby utlo a pršať skoro prestalo. Tak sme si natiahli pršiplášte a začali sme vybaľovať veci z dodávky von.

Cyrko pri vybaľovaní
Za 10 minút zokladania bolo po daždi definitívne a do konca už nespadlo ani pol kvapky. Všetko sme montovali už za sucha, v šľapkách a príjemne v teplúčku.

Ja pri vybaľovaní
Raz dva sme zmontovali 2x8el DK7ZB a šli na 8m hliník do vzduchu. Za 45 minút sme mohli byť teoreticky v éteri. Tentokrát sme nebrali centrálu a všetko sme plánovali utiahnuť z bateriek. Preto som pred hlavným pretekom ani veľmi nevysielal. Rozdal som len asi 8 spojení detičkám v Poľnom Dni Mládeže. Túto akciu sa snažím vždy podporiť, veď deti sú naša budúcnosť.

Na Čierťaži 622m n m JN98OI
Všetko sme nastajlovali na „pong“ a do preteku ostalo habadej času aj na krátky odpočinok. Ten veru celkom prišiel vhod. Pri ňom sme však došli na prvý problém, ktorý ale zdá sa asi nevyriešime. Napadli nás muchy… Naša kóta susedí s poľom, kde družstevníci vyvážajú hnoj. Bolo to síce dákych 500m, no muchy si cestu do našej dodávky predsa len našli. Problém bol v tom, že nechceli nájsť cestu preč !!!

pracovný pong 1
Keďže minulý pretek nedopadol práve najlepšie, na tento som zvolil iný typ prípravy. Miesto jedného som doniesol tri notebooky 🙂 (Zicher je zicher). Na stenách môžete vidieť štatistiky pretekov, to aby som vedel či mám „plyn“ ubrať alebo pridať a tiež som si vytlačil mapku pokrytia protistaníc, aby som zbytočne nesmeroval tam, kde je protistaníc málo.

pracovný pong 2
Špeciálne ciele som si pre závodom vôbec nedával. Ahá asi jeden, kým nebude v logu 15 Talianov nejdem domov 🙂 Pre mňa je dôležitý progres. To znamená, chcel som urobiť lepší výsledok ako vlani a predvlani, toť vsio.
Čo dodať k preteku? Začalo to famózne, druhé spojenie IQ3LX, štvrté IK5CZI/4 a deviate IV3NDC, tak takýto rozbeh som tu nikdááááá nemal – paráda. Už od začiatku bolo jasné, že ideme nad „plán“ starých pretekov, hodne nad plán.
Najprv som sa venoval Juhu a Juhozápadu, na východe ešte pršalo, tak som tipoval že tam budeme točiť tak po 2-3 hodinách, kým doprší. Na Čechy a Moravu som otočil až po hodine. To mali na vzájomné spojeníčka medzi sebou a aby som ja so svojimi 80-90 Watmi z bateriek nemusel stáť v rade!
Ale šlapalo to a spojenia pribúdali do logu jednak akosi rýchlejšie ako inokedy a jednak aj priemer na spojenie bol od začiatku závodu výrazne nad 300-kou. Štatistika mi hlásila, že robím takmer 1,5 násobok toho, čo tu robievam klasicky! Inými slovami, že to mám viac než slušne rozbehnuté.
Protistaníc ale postupne ubúdalo, teda aj tempo postupne upadalo a tak som sa uchýlil aj k tomu, čo na VKV často nerobím – skúšal som to na výzvu. Na moje prekvapenie to ale šlo. Postupne prichádzali najmä: OM, HA, YU sem tam YO, klasicky však žiadny OK či DL. Tí točili všetci na západ. Aj s pomocou KST bolo stále koho robiť a to sa už blížila noc. Okolo pol noci som mal skóre ako v roku 2015,2016 na konci závodu!!!
Preto som si povedal, že škoda zahodiť takto výborne rozbehnutý závod a skúsim to aj v noci potiahnuť, čo najdlhšie, teda pokiaľ bude koho robiť. O pol tretej najdlhšie spojenie DR9A 799km a stálo to šlo. Nakoniec som to ukončil o pol štvrtej s DB6NT (spojenie číslo 190).
V nedeľu som začal o siedmej ráno a pásmo bolo naďalej plné staníc, ktoré ale už väčšinou boli v logu. Začali sa však objavovať ako vždy DL a OK1, ktorý už točili svoje antény na východ. Keď som to doplnil skedmi z KST, napriek nedeli bolo stále koho robiť.
QRM bolo tentokrát ale oveľa väčšie ako býva zvykom. Chlapci na Sitne si kúpili koncák a mal som ich všade, detto FW z Vtáčnika a klasika HA6W a HG6Z. Nikomu som sa na QRM nesťažoval a snažil sa s tým bojovať. Otázne je, ako sa chlapci na Sitne zatvária, keď raz donesiem na Čierťaž koncák aj ja :-)))
Ešte ma pobavil HA6W. Tesne pod ním som robil akéhosi Rumuna. Maďar ho samozrejme nečul a pri debate mi pochválil výborný silný signál a „poprosil ma“, aby som už týmto smerom v závode „nesmeroval“ :-))) ešte teraz sa smejem.
Až raz vážne donesiem ten koncák na kótu, možno z toho bude medzinárodný konflikt 🙂 (Záujmov)…
Keďže už vážne nebolo koho robiť volal som výzvu a smeroval na východ. Že by utópia. Aj ja som si hovoril, nikdy viac ako jednu dve stanice nespravím. Tentokrát to bolo iné. Volali viacerí OMs od Košíc, prekvapením však bolo, že volali aj Ukrajinci. Tých nezvyknem toľko robievať. Super. Stále to pribúdalo.
Okolo obeda som trhol trinásteho taliana a aj ODX celého závodu IK5AMB 814km. Nič dlhšie som tentokrát nepočul. Následne už šli iba OK a OM stanice, sem tam S5 či SP z četu. Čo som však nechápal, niektoré české stanice vysielali zaujímavým spôsobom. Z všetky jeden prípad. Zapnutý cekvič a volali výzvu, netuším kam to mali zvrtnuté. Volám ich ja. Päť krát, 10x, som trpezlivý, volám 15x. Potom však počujem, že dotyčná stanica nerobí ani OK stanice, až som prišiel k záveru, že pri stanici zrejme nikto nesedí a zabudli ten cekvič vypnúť :-))))))
Iné OK stanice síce cekvili a aj počúvali, ale smerovali zásadne inde ako na východ. Chápem, že tu na východe toľko protistaníc nie je, ale keď za 5 minút neustáleho cekvenia neurobím ani len jedno spojenie, tak by som ja osobne ten rotátor posunul určite niekde inde. Ale tak to sú len také moje úvahy…
Nakoniec to dopadlo fantasticky, 255 spojení a skoro 87.000 bodov je doma! O pár bodov som zaostal za historickým výsledkom vôbec a to bol iba Poľný Deň. Uvidíme čo v septembri.

urobené stanice v logu

započuté stanice počas preteku, na ktoré som sa nedovolal
V denníku nakoniec máme: 60xOK, 46xOM, 23xDL, 21xYU, 16xHG, 16xS5, 13x9A, 13xI, 11xOE, 11xSP, 11xYO, 6xUR, 4xE7, 4xLZ. Celkový priemer na spojenie nakoniec skoro 341km !!! Potešilo viacero spojení. Napríklad so Števom I6/OM1TF, či OK3KW, OK1NWD alebo OM5KP, OM8ARG a OM8AHJ. Ešte raz ďakujem priatelia, ďakujem všetkým.
Pobalené bolo rekordne za 45 minút a pálili sme s pocitom dobre vykonanej práce domov. Pri ceste domov ma zaujal tento lán poľa a touto fotkou sa pre tentokrát s Vami lúčim. Dopočutia v septembri na VHF konteste.
