VKV poľný deň 2015 alebo ako nás nová kóta neskalamala

Prvý prázdninový víkend, to je každoročne VKV poľný deň. My sme ho odbehli prvý krát z úplne novej kóty…

 

Na poľný deň sme si konečne naplánovali návštevu novej kóty, ktorú som objavil úplnou náhodou cestou zo Zvolena do Veľkého Krtíša. Vyhliadol som si miesto za Sehohradom pri odbočke na Sucháň. Za Senohradom sa rozprestiera tzv. „náhorná plošina“ a celé toto miesto je +/- 600m n m. Najbližšie vyššie miesto na sever je Javorie 1044m, ale to je 12,5km a smerom na juh to je zase Španí Laz 643m, čo je tiež 12,3km. Inými slovami v 12km okruhu nebolo v podstate nič vyššieho. Podľa webu vyskopis.cz je z tohto miesta priama viditeľnosť do Rumunska, Srbska, Chorvátska a Slovisnka, z časti do Bulharska a Talianska. Nemecko už vychádzalo horšie, ale nevadí aj pôjde juh! Všetky tieto aspekty nasvedčovali tomu, že by to mohlo byť ideálne miesto na VKV preteky. Ostávalo už len jediné – vyskúšať túto teóriu v praxi!

Vyrazili sme „až“ dvaja – ja a otec. Keďže sme toho mali viac tak na dvoch autách. Po príchode na kótu sme najprv zložili stôl a hneď po ňom slnečník, aby sme prežili slniečko, ktoré nás na „náhornej plošine“ privítalo. Hneď na to sme sa dali do stavby dvojčaťa 2×8 DK7ZB. Naposledy sme ich stavali v roku 2008, ale nezabudli sme to a dvojča stálo raz-dva.

PD 2015

Odmerali sme ich PSV a keďže bolo OK zapli sme rádio, že rozdáme pár bodíkov v Poľnom Dni Mládeže. Keď sme už skoro všetkých mali, dali sme sa do stavby 17el F9FT. Túto anténu sme tiež dlho „vonku“ nemali a plánovali sme ju použiť fixne na východ. Pri tejto stavbe som už musel „loviť“ v pamäti, čo sa ako kde montovalo, ale hneď na prvý raz sme ju zložili správne.

PD 2015

Keď bola anténa poskladaná a odmeraná, nasmerovali sme oba systémy na jednu protistanicu a skúsili test, v ktorom jednoznačne vyhralo dvojča a tak sme prevažnú časť spojení aj robili na dvojča. Na obrázku dole výhľad smer JV.

PD 2015

Na kóte prevládalo pekelne teplé počasie. Display v aute ukazoval v 609m nad morom neuveriteľných 38°C !!! Ešteže sme sa to pripravili a mali sme so sebou 50l vody. Behali sme tak po kóte s mokrým uterákom na krku a s mokrou čiapkou, teplotu ktorej sme vždy znižovali ponorením do studenej vody… Hmm studenej , no studenšej ako 30°C. Tesne pred závodom Cyro odišiel do Sehohradu načerpať chladený ľadový čaj a nealko pivo, ktoré sme si u známej odložili do chladničky.

PD 2015

Poľný deň sme ozaj poňali ako poľný a márne by Ste niekde hľadali 230V alebo centrálu. Celý závod sme odbehli na dvoch 12V/50Ah baterkách. Ďalšie dve menšie dobíjali cez menič notebook. Toť naša celá výbava. Stôl, dve stoličky, slnečník a pod ním 746-ka a notebook. Apropos toto je výhľad smer S-SV.

PD 2015

17el F9FT vo svojej plnej kráse a v pozadí smer JZ, teda Slovinsko a Rakúsko. Zaujímavé nakoniec bolo, že napriek otvorenému smeru, Rakúšanov bolo v logu pomerne málo.

PD 2015

O preteku veľa písať nebudem, nakoľko všetko fungovalo tak ako má. Nič sa nepokazilo a nič nespadlo. Na rušenie od HA6W, či ostatných cekvičov z juhu sme si už akosi zvykli. A ani naša najbližšia big gun stanica OM7M nám nejako extra „nevadila“. Najviac srandy som si užil, keď na jednej frekvencii boli čech a maďar, ktorí obaja neunavne cekvili, ale navzájom sa nepočuli. Samozrejme, že som v logu nemal ani jedného. Najprv som urobil čecha a potom Maďara. Aj v tom je krásne VKV, na jednej frekvencii môžu kľudne pracovať aj traja-štyria :-))

Nezvyčajne dosť rýchlo som urobil konečný ODX, ktorým nakoniec zostali Bulhari LZ9X za 813km. Počul som aj ďalej, ale IW5DOP sa nepodaril.

Jediné, čo mi „hralo“ na nervy bol notebook. Budem musieť zrejme zmeniť logovací program, nakoľko moja obľúbená Atalanta Locator nechce pracovať pod Win 7. Myslel som, že to ošálim použitím programu virtual machine, ale to mi zase neskutočne spomaľovalo internet a chat ON4KST. Budúci závod teda s iným notebokom ale s iným logovacím SW.

Inak všetko prebiehalo vynikajúco a od začiatku sa priemer spojení od 250km stále len zvyšoval až na 312km/spojenie. Potom to kleslo na 299, ale nakoniec sme skončili vysoko nad 300km hranicou. V pláne som mal vydržať celú noc, ale keďže chodím výlučne SSB okolo tretej ráno už nebolo koho robiť a tak som si dal do 7h pauzu.

Nedeľa so začiatku vyzerala sľubne a bolo jasné že „povinných“ 200 spojení urobíme. Nakoniec však z toho bolo také trápenie, že sme tých 200QSO dali len tak tak. Ale bodovo sme na tom výborne a podľa internej štatistiky sa jedná o náš historický bodový zápis, inými slovami All Time Record! Viac info je možné odpozerať z mapky.

PD 2015

Z mapky je jasne vidieť tri smery kam to „skutočne chodilo“. Juhozápad (Slovinsko-Taliansko), Juh – Juhovýchod (Chorvátsko, Srbsko, Rumunsko) a Severozápad (Češi). V logu je nakoniec: 53xOK, 38xOM, 19xHG, 18xYU, 16xS5, 15x9A, 10xI, 9xSP, 8xDL, 7xOE, 7xYO, 3xUR a 1xE7 a LZ.

Už dávno som v logu nemal viac Talianov ako Poliakov! Tiež 18 Srbov som nečakal. Pomerne slušne šli Češi, ale klasicky otočiť to na východ to niéééé. Všetci cekvili na Nemcov. Ako som spomínal dosť málo Rakúšanov, ale zase 7 Rumunov je vysoko nad naše pomery. Tentokrát som si písal aj stanice, čo cekvili, volal som ich, no nakoniec som ich nespravil. Najmä LZ7J ma veľmi mrzel, počul som ho krásne, ale mojich 80-100W na neho pri SSB nestačilo. Počul som niekoho robiť aj LZ4BF, ale ten nedával výzvy.

PD 2015

Jednoznačne najväčší pôrod bol IQ4AX, ktorého som volal asi 100x. 45 minút dovolávania ale prinieslo nakoniec svoje ovocie a „makarón“ predsalen pobral to moje oskááár mééééxikóóóó´! Nakoniec skončil v TOP 10ke na druhom mieste!!

TOP 10
1. LZ9X KN22** 813 km

2. IQ4AX JN54** 773 km
3. IW5BOX/4 JN54** 762 km
4. I5MZY/4 JN54** 750 km
5. I5PVA/6 JN63** 741 km
6. I4BME JN54** 739 km
7. DA0FF JO40** 710 km
8. IK3UNA JN55** 685 km
9. IK3SSG JN55** 647 km
10. IZ3VTH JN65** 613 km

Čo dodať na záver. Takýto teplý VKV Poľný Deň si ja osobne nepamätám a tak je hlavné, že sme ho v plnom zdraví šťastne prežili. Kótou sme boli milo prekvapení a určite sme tam neboli posledný krát. Jediné, čo totálne sklamalo bola anténa F9FT, ktorú sme stavali určite posledný krát a dávam ju verejne na predaj.

Ďakujeme všetkým za zavolanie a nabudúce dopočutia.

73 Števo OM7KW

Poteší, ak sa o tento článok podelíte alebo ho oceníte:
error